Som dizajnér I.
autor: Catherine ♦
Design loga a firemnej identity
Logo je symbolické pre každú firmu a preto sa objavuje takmer všade. Dobré logo nielen zaujme, ale na prvý pohľad vďaka nemu spoznáme firmu. Preto je tvorba loga občas náročná práca. Pri jeho tvorbe zohľadňujeme jeho štýl, farby aj typografiu. Tvoríme jedinečnú ikonu, ktorá má naznačovať aj zameranie firmy a niekedy celú firmu vylepšiť.
Behom tvorby loga takisto treba zohľadniť to, že sa bude používať na rôznych médiách, či už je to v elektronickej alebo tlačenej podobe. Dobrý dizajnér je s touto problematikou oboznámený a je schopný jej problémy vyriešiť. Spoločnosti vždy hľadajú niekoho, kto ich logo oživí, preto je o tento typ dizajnéra veľký záujem. Veľké spoločnosti majú vlastných dizajnérov, tí dokonale poznajú špecifikáciu aj požiadavky firmy. Tí ostatný obvykle pracujú štúdiách. Ich prioritou nie je len ostať verný klientovým požiadavkám, ale aj zachovať vlastnosti úspešného loga: jednoduchosť, jasnosť, variabilita a inovácia.

Pozitíva práce
- Príležitosti pre tvorivosť
- Nové poznatky, ak vás zaujíma tvorba komerčnej identity, marketing a predaj
- Častokrát sú to nezávisle osoby (freelancers), ktorý pracujú na voľnej nohe
- Myslím, že nie je nič lepšie, ako keď vidíte, že sa vaša značka uchytila na trhu
Negatíva
- Niekedy vytvoríte dokonalé logo, no niekto ho zmení. Ako keď kuchár uvarí dokonalú polievku a zákazník si ju presolí
- Ak ste freelancer, potrebujete mnoho klientov, aby ste sa uživili
- Klient má vždy pravdu. Aj keď viete, že tento font je otrasný, tvoríte to preňho.
Požadované zručnosti
- Vzťah k dizajnu, farbám, typografii,..
- Častokrát sa hodia rôzne softwérové jazyky a práca v grafických programoch
- Komunikačné schopnosti. Ak vytvoríte dokonalé logo, musíte ho dokonalo predviesť klientovy
Najlepší v odbore
Paul Rand

Tvoril pre velikánov ako Apple, IBM, UPS či ABC. Vytvoril novú éru komerčného dizajnu.
Paula Scher
Vytvorila obaly a publikačné materiály pre spoločnosti ako The New York Times Magazine, Perry Ellis, Citibank alebo Target.
Iný: Ivan Chermayeff, Michael Beirut, Massimo Vignelli, Herb Lubalin, Saul Bass
Pri svojej práci sa často stretávajú s animátormi, webdizajnérmi, vývojarmi či marketingovými pracovníkmi. Ak sa špecializujete len na komerční dizajn, uplatníte sa ako: Interný grafik, freelancer, špecialista na obchodnú značku danej firmy