Som dizajnér I.

autor: Catherine

Design loga a firemnej identity

Logo je symbolické pre každú firmu a preto sa objavuje takmer všade. Dobré logo nielen zaujme, ale na prvý pohľad vďaka nemu spoznáme firmu. Preto je tvorba loga občas náročná práca. Pri jeho tvorbe zohľadňujeme jeho štýl, farby aj typografiu. Tvoríme jedinečnú ikonu, ktorá má naznačovať aj zameranie firmy a niekedy celú firmu vylepšiť.

Behom tvorby loga takisto treba zohľadniť to, že sa bude používať na rôznych médiách, či už je to v elektronickej alebo tlačenej podobe. Dobrý dizajnér je s touto problematikou oboznámený a je schopný jej problémy vyriešiť. Spoločnosti vždy hľadajú niekoho, kto ich logo oživí, preto je o tento typ dizajnéra veľký záujem. Veľké spoločnosti majú vlastných dizajnérov, tí dokonale poznajú špecifikáciu aj požiadavky firmy. Tí ostatný obvykle pracujú štúdiách. Ich prioritou nie je len ostať verný klientovým požiadavkám, ale aj zachovať vlastnosti úspešného loga: jednoduchosť, jasnosť, variabilita a inovácia.

Požadované zručnosti

Najlepší v odbore

Paul Rand

Tvoril pre velikánov ako Apple, IBM, UPS či ABC. Vytvoril novú éru komerčného dizajnu.

Paula Scher

Vytvorila obaly a publikačné materiály pre spoločnosti ako The New York Times Magazine, Perry Ellis, Citibank alebo Target.



Iný: Ivan Chermayeff, Michael Beirut, Massimo Vignelli, Herb Lubalin, Saul Bass


Pri svojej práci sa často stretávajú s animátormi, webdizajnérmi, vývojarmi či marketingovými pracovníkmi. Ak sa špecializujete len na komerční dizajn, uplatníte sa ako: Interný grafik, freelancer, špecialista na obchodnú značku danej firmy

Podobné články

Deadpool

Alica v krajine zázrakov II.

Osem hrozných